Alla inlägg under juni 2010

Av mormor-morfar - 28 juni 2010 23:49

...har det varit! Den årliga sommarträffen med personal från banken....och så jag då förståss :) Jag brukar säga att jag jobbar på "Mjoöfilialen".

Vet egentligen inte hur jag halkade in på dessa träffar, för jag har aldrig i hela mitt liv jobbat på denna bank, men det kan kanske bero på att några av mina bästa vänner gör det! Förmodligen är det så :)

God mat bjöds det på med ett glas vin till och sedan efterrätt och kaffe, toppengott


Midsommarhelgen var lugn och skön, relativt bra väder, åtminstone midsommarafton. Resten av helgen blåste det massor och ganska kyliga vindar också, men det var ju skönt i lä.


Morfar jobbade hela lördagen och jag hittade en bok som jag inte hade läst....vilken lycka!


I dag har äntligen blåsten avtagit och just nu sitter jag och tittar ut över ett spegelblankt hav där solnedgången färgat både himlen och havet alldeles rött, det är magiskt och väldigt svårt att komma sig i säng! Sen har jag väldigt svårt för att sova på morgonen....för då dagen gryr är det också så vackert på havet så det vill man ju inte missa!


Nåja, sova hinner man göra under vinterhalvåret!


//M

Av mormor-morfar - 24 juni 2010 23:29

Nu kom det äntligen lite sommarvärme! Hoppas bara att det håller i sig, åtminstone över midsommar, gärna ända fram till september.

Har börjat förbereda för midsommarfirande - rensteken är lagd i marinad, potatissalladen är nästan klar, huset nästan städat - ska bara torka av golven en sista gång (lilla vovven har precis börjat löpa!!!), potatisgratängen och salladen fixar jag i morgon innan alla kommer!


Cecilia och Fredric kommer inte i morgon, de skulle ut och segla med sina vänner, men eventuellt nästa helg kommer dom och då kommer älskade Lova också :) Ska städa upp sommarstugan så dom får eget boende! 


Nicklas är på Malta fortfarande och jag har precis bestämt mig för att åka dit i höst - om han är kvar där vill säga, annars så åker jag och morfar till honom där han befinner sig!!!


Pållen är släppt på sommarbete också, skönt för honom! Hoppas att han växer till sig i sommar - han är lite tunn och spinkig, men det kommer väl så småningom, kanske när han kastreras i höst :/ Lägger in en bild på honom så ni får se den stiliga killen! (bilden gör honom vackrare än i verkligheten, bra fotograf!)


Trevlig midsommar till er alla!

//M


  

Av mormor-morfar - 17 juni 2010 13:32

...hade jag och Lova igår! Vi var i lekparken och gungade, satt i sandlådan och gjorde kakor och gick en promenad i skogen med vovven! på eftermiddan satt vi ute i solen och åt en glass.....det var "nam-nam" tyckte hon!


Har börjat planera lite för midsommar, vi ska vara hemma hos oss på kvällen med lite knytis och sill-lunchen för tjejerna blir på Udden. Killarna ska visst dricka sill hos Lennart. Trevligt blir det säkert, hoppas bara på fint väder :)


Kanske Cecilia och Fredric med kompisar kommer också. Dom pratade om att segla från Kalix så det är väl lite väderberoende kanske :/ men det skulle vara kul om dom kom!


Nicklas har åkt tillbaka till "sin ö" - Malta, så han lär vi inte få se här i sommar! Jag hade en fundering om att åka till honom, men då man inte vet hur länge han blir kvar där (han väntar ju på ett arbetsvisum till Texas) så vågar jag inte boka. Vi får se var han är till hösten.

Tänk att han fyller 26 år i morgon.....var har åren tagit vägen???


Nä, nu ska jag bada vovven.....och sen torka vatten från väggarna i badrummet :p


//M

Av mormor-morfar - 14 juni 2010 23:41

Det kan man kalla en lyckad helg! Erika startade i tre klasser och vann alla tre! Plus att hon blev meetingbästa ekipage....de är så stiliga och duktiga tillsammans hon och Daysie.

Strålande sol och ganska härligt emellanåt....bara lite kyliga vindar ibland. Toppenfina ekipage att titta på och roliga klasser - Intermediarie I och Svår B:1 - det ser man inte varje dag i Norrbotten.


Hela högen har våldgästat Cecilia också, det var trevligt med god mat och ett glas vin till :) Synd bara att vi inte fick träffa älskade Lova i helgen!

Eva Liz, Erika och Lisa hade sett fram emot att träffa henne och hade även några små presenter med sig, men.......det får bli någon annan dag!


Jag får ju träffa henne i veckan....längtar!


//M

Av mormor-morfar - 11 juni 2010 16:50

Inte för egen del, utan ska och titta på dressyrtävlingar hela helgen! Det ska bli superskoj....som förr i tiden.

Kalixortens Ridklubb anordnar dressyrtävling för hästar i helgen och det blir klasser ända upp till Svår B:1....kul! Och att det är i Kalix gör ju saken ännu trevligare för då kan man kanske få träffa älskade Lova, Cecilia och Fredric också :)


Jag, Eva Liz, Erika (som ska tävla) och Lisa (hästskötare) ska sova hos Cecilia - det blir säkert supermysigt! Lilla Zmilla får stanna hemma med morfar i helgen.


Återkommer med rapport om helgen senare.


//M

Av mormor-morfar - 7 juni 2010 10:56

Inledde helgen med en sväng på stan och affärernas stora röjardag.....inga fynd, tyvärr! men billigt blev det :)


Lördageftermiddag kom älskade Lova, Cecilia och Fredric och hälsade på. Hon är så go den lilla, så att man nästan kan äta upp henne....och så snäll och förståndig, det måste hon ha fått efter "momma" tror jag :-D


På söndagförmiddag åkte jag, Cecilia och Lova på hundutställning med Zmilla. Det gick ganska bra faktiskt, hon blev etta i sin grupp och fick ett CK. Det sägs att det är bra....jag har ingen aning faktiskt! För mig är hon världens bästa vovve i vilket fall som helst!


En sväng med båten i det "härliga sommarvädret" (svinkallt) blev det också och Fredric hann med en tur i Kajaken innan de åkte hem igen och huset blev tomt och tyst!


//M

Av mormor-morfar - 4 juni 2010 00:56

Det är Zmilla det....just nu i alla fall! Har precis kommit hem från lydnadskursen som vi går på brukshundsklubben och i dag var det spårträning. DET är Zmillas grej! Hon är såååå duktig och hon tycker att det är såååå kul! Kanske vi måste testa en spårtävling, appellklass kallas det visst, ska bara träna lite mer först. Hon ska ju markera/hitta små träpinnar och inte korv i skogen när det är tävling!   DET kan bli ett bekymmer!


Helgen kommer att bli superbra tror jag! Inleder med "röjardagen" på stan under fredagen (hoppas på fina fynd!), sen kommer Lova, Cecilia och Fredric på lördagen :-D och sen på söndagen är det utställning på hemmaplan......hoppas på ett rött band åtminstone, helst ett HP och allra helst ett BIR/BIM/BIS....eller vad det nu kan heta.....är inte så insatt i hundpriser....tacka vet jag hästdressyr, då vet man åtminstone vad som menas med de olika priserna :P


Nä, hopp i säng för i morgon blir det en tuff dag....måste börja borsta "pälsbollen" till utställningsskick....och DET kräver en hel del!!!


//M


Här får ni en bild på "Den vackra" Håll tillgodo :)

  

Av mormor-morfar - 1 juni 2010 21:22

I morgon får jag träffa älskade Lova! Äntligen. Har längtat så efter henne, men i morgon får jag rå om henne hela dagen medans hennes mamma jobbar!


Det ska bli så kul! Vi kanske planterar några blommor i bänken, några sandkakor kommer det säkert också att bli och så planerar vi att gå en sväng med vovven. Sen får vi se vad vi hittar på för skoj, det brukar lösa sig.


Lova har äntligen lärt sig att säga morfar.....fast inte ordet morfar, utan hon säger Bo! Mycket enklare tycker hon. Det är en mycket stolt morfar som konstaterar att hon säger hans namn före mitt namn....konstigt, eller....?

Fast "momma" har hon ju sagt jättelänge nu :-D


//M

Skapa flashcards