Alla inlägg under mars 2011

Av mormor-morfar - 21 mars 2011 23:19

Nya stolpar till hagen. Det är inte det lättaste den här årstiden, men det går! Vi (jag och "gammelmorfar") har varit en heldag i hästhagen och borrat ner nya stolpar i stället för de som hade gått av i vinter. Detta för att pållarna ska hålla sig innanför hagen och inte stå på grannens infart och äta av buskar och annat smått & gott! Det uppskattas INTE av grannarna....förstår inte varför :D

Men nu ska nog hästarna hålla sig innanför staketet hoppas jag!


Sen åkte vi till dagis och hämtade älskade Lova. Hon blev superglad när vi kom och det är så kul när hon kastar sig runt halsen så att man nästan trillar baklänges, man känner sig vekligen uppskattad! Hon körde nästan slut på gammelmorfar i dag....han skulle läsa för henne, rita med henne och lägga pussel tillsamman med henne....gullungen!


 

Sen bjöd vi Cecilia och Fredric på middag eftersom Cecilia fyllde år i dag och efter supergott hembakat fika med supergod chokladtårta så åkte vi hem till Piteå igen!


Önskar bara att "gammelmormor" hade fått vara med idag, saknar henne så mycket!


//M

Av mormor-morfar - 17 mars 2011 21:48

I dag har det varit en solig dag, men absolut inte en härlig dag! Det har blåst isvindar!

Jag och Zmilla har faktiskt varit ut med skotern en sväng i dag. Hon är väl inte alldeles överlycklig över att åka skoter, men det går ändå ganska bra. Hon ligger framför mig och borrar in huvudet under min arm och kikar fram då och då för att kolla var vi är.

Vi hamnade hos Åsa och lennart och kollade in deras nya tapeter....snyggt blev det!


Det drar ihop sig till gala! På lördag är det dags igen för årets Ridsportgala. Jag ska åka dit ensam i år, för morfar ska till Kåbdalis med jobbet som vanligt!

Men jag blir ju inte ensam där, det är visst 128 anmälda!!!   


//M

Av mormor-morfar - 15 mars 2011 20:20

Jag älskar vårvintern, det är så underbart att vara på isen i strålande sol med gnistrande snö! Finns nästan inget bättre.....med undantag för solglitter på sommarhavet förståss :D


I dag gick jag och vovven en prommis på isen, det var superhärligt väder. Sen tog jag på skidorna och åkte en liten tur, men man är ju ingen Gunde Svan precis så det blev en liten vurpa mitt i allt   men kul var det! Men det är inte riktigt min grej det här med skidor, så jag tror att jag håller mig till att promenera hädanefter.


I kväll har blommorna fått ny jord! Det var på tiden, för jag tror att jag missade den detaljen förra våren, åtminstone för de flesta av mina blommor, men dom har överlevt trots allt! 


I morgon ska jag träffa en gammal bekant från grundskolan. Det ska bli så kul att ses och prata gamla minnen över en lunch på stan! återkommer kanske med en liten rapport.


//M


Av mormor-morfar - 9 mars 2011 18:51

....på middag blev jag idag! Mycket trevligt och gott, och framförallt roligt att slippa sitta ensam vid middagen eftersom morfar är borta nästan hela mars!

Regnbågslax med potatis och sås bjöds det på, fast jag hjälpte till att laga maten och diskade efteråt :)


Har haft en extrahund också i några dagar. Det är syrrans "Theo" som varit på besök. Han och Zmilla har haft så kul tillsammans. Dom är så söta när dom busar och leker med varandra och på kvällen ligger dom sida vid sida och snarkar, fast dom vaknade när jag fotade, typiskt!


Katterna har väl inte varit överförtjusta precis, men det har gått bra.

Nu när Theo har åkt hem så vågar Sigge komma fram från förrådet :D fast han smyger och kikar runt hörnen för att vara på den säkra sidan, fåntratten!


//M 

Ovido - Quiz & Flashcards