Alla inlägg under november 2011

Av mormor-morfar - 27 november 2011 21:22

Medans morfar irrar omkring på     

så kan jag i lugn och ro strosa omkring och shoppa på    

Bägge butikerna ligger nämligen bredvid varandra i Luleå :) Helt perfekt! Vi gjorde så idag. Morfar släppte av mig på Hööks så att jag fick inviga den nya butiken på Storheden och sen åkte han vidare till Biltema. Jag hann dessutom med både Stadium outlet, Media markt och ÖB under tiden som han gick enbart på Biltema, märkligt :/ Hur kan bildelar vara så intressanta???


Det blev en och annan julklapp i dag, både till Lova, Cecilia och Waliero, inte illa.

Det blir inte så mycket julklappar i år, mest till älskade Lova förståss. Fast jag måste erkänna att jag älskar att köpa julklappar, det är nästan det roligaste med hela julen....att få ge bort saker.


På tal om saker, så fick jag en liten prydnads fågelholk av syrran i fredags! Supersöt var den och jag satte den i en kruka med tall- och granris. Sedan så hittade jag en liten belysning som jag lyckades pilla in i hålet, riktigt fint blev det faktiskt :)   


//M

Av mormor-morfar - 25 november 2011 10:18

Har inte haft varken tid, ork eller lust med bloggen ett tag nu, men får väl göra ett försök att återuppta skrivandet!


Julen närmar sig med stormsteg och jag har precis tagit fram adventsljusstaken och stjärnan. Det ser lite knasigt ut eftersom solen skiner, gräset är grönt och det är +6 grader ute.

Isen har inte lagt heller, inte ens närmast stranden. Det är lite trist, för när väl isen ligger och har grovat till sig lite så öppnas en helt ny värld! Då kan man promenera eller sparka/åka skidor på isen och slipper att bara gå efter vägen......man blir lite less det efter ett par år här ute, samma dag efter dag :/


Waliero har varit på sin första uppsuttna träning i veckan. Det gick superbra och han skötte sig över förväntan. Hoppas nu att han håller sig frisk och kry så kanske man får se dem på tävlingsbanan så småningom.

Bjuder på en bild från träning utomhus på en väldigt pigg och laddad pålle :)

Det är bästa fotografen Fredric Lindberg som har tagit bilden!



//M

Av mormor-morfar - 11 november 2011 20:22

....det har varit! Strålande sol, spegelblankt och faktiskt ganska varmt! Det är inte alla år man kan putsa fönsterna ute den 9:e november! Jag var till och med ute i kortärmat och barfota! Riktigt härligt har det varit.

Det var riktigt nödvändigt att torka av fönsterna på utsidan efter den senaste stormen som var för någon dag sedan, jag tror att hela havet har sköljt över rutorna så man såg nästan inte ut!!! Men nu är dom fina igen :) till nästa storm :/


Vår hund har det inte lätt alla gånger! I vår familj är det Sigge som bestämmer....åtminstone bland djuren :) Så när han tar över hundbädden och tillåter "storasyster" Nova en liggplats så får allt Zmilla ligga på golvet utanför. Hon har det inte lätt minsann, ni ser ju själva......

   

//M

Av mormor-morfar - 4 november 2011 12:08

Jag älskar fredagar, det känns så härligt att ha hela helgen framför sig och denna helg är ju speciell eftersom lördag är en röd dag. Då kan man inte göra så mycket annat än att ta det lugnt. Nästan allt utejobb är klart, lite småfix bara inför vintern, men inget som inte kan vänta.


Förut tyckte jag inte om söndagar. Det var så trist när man var tvungen att packa ihop och åka hem från stugan, och särskilt denna årstiden för då visste man att det var flera månader då man inte kunde bo här ute pga kyla och snö. Men nu bor vi ju på stugan :) Det är lika härligt varje dag som jag kommer hem och vet att jag inte behöver åka härifrån.....härliga känsla!


Jag lägger ut en bild som visar min utsikt från skrivbordet och datorn så kanske ni förstår varför jag trivs så bra här ute!



I kväll är vi bortbjudna på middag hos Åsa och Lennart. Ska bli så trevligt att träffa dem, vi har försökt få ihop en kväll att träffas nästan hela hösten, men inte lyckats....alla är så upptagna numera med barn, barnbarn, hundar, resor och andra aktiviteter, men plötsligt lyckades vi - fast det var på håret!!!


//M  

Skapa flashcards