Alla inlägg under maj 2012

Av mormor-morfar - 21 maj 2012 20:28

Tomten är räfsad! Skönt....det är bara en gräshög som ligger kvar, det får bli morgondagens projekt! Morfar hade räfsat tre hela sidor av tomten när jag var i London, så jag har "bara" tagit delen ned mot havet.

Det räcker och blir över för min rygg, men samtidigt är det så himla härligt att vara ute den här tiden och då är det bra att man har något att pyssla med!

Jag har även behandlat alla altaner med såpa i helgen, den gör att det luktar ljuvligt och sen så blir virket inte mörkt som med träolja, utan det blir liksom ljusgrått och fint, ser lite gammalt och grånat ut på något sätt! Jag tycker att det blir fint så :)


Hittade en av mina älsklingsblommor vid stranden i dag.....underbart vackra kabblekan....då är det vår på riktigt!

 


//M 

Av mormor-morfar - 17 maj 2012 22:30

Detta är ingen vanlig dag, för det är älskade Lovas födelsedag!  


Lova fyller 4 år idag och det ska ju naturligtvis firas :) 

Jag och gammelmorfar Curt åkte upp till Kalix idag med bilen full av presenter! och vilket kalas vi kom till.....allt gick i rosa och lila :) kakorna var rosa, muffins i både rosa och lila och en ljuslila tårta, allt enligt unga damens önskemål, det var nog bara bullarna som hade "vanlig" färg :)


Tog några bilder med mobilen och det blir ju inte allra bästa kvalitén, men morfar har med vår kamera till USA så jag hade inget annat att fota med!

 




Grattiskramar till världens bästa Lova!


//M 

Av mormor-morfar - 16 maj 2012 13:27

Har haft en helt underbar minisemester i London hos min kusin Liz med familj! Eva Liz och Gunilla var också med och vi började fredagen med att åka in till självaste London, bara vi tre "lantisar"! Det gick över förväntan och vi hittade faktiskt rätt från början - slutet är en helt annan historia!


Vi började med att gå runt och titta på lite sevärdheter - Buckingham Palace....


....där vaktavlösningen stod på schemat - vilket spektakel!

 


Sen gick vi vidare och tittade på London eye och naturligtvis Big Ben :)

 



Efter det så tog vi tunnelbanan till Oxford street, Regent street och Picadilly för lite shopping och lunch, naturligtvis så testade vi Fish and chips, det smakar nästan som fiskpinnar med pommes!  


Sen gick jag och Gunilla på Madame Tussauds och kikade på alla kändisarna som är där, mycket verklighetstrogna! Vi såg även en 4D-film med superhjältar som var riktigt bra! Här fick jag Churchill och Hitler på samma bild :)


Lördag åkte vi med Liz, Nik och barnen till Guildford för lite mer shopping. Guildford är en liten mysig småstad en bit utanför London och vi fick se lite av den Engelska landsbygden, mysigt! På kvällen åt vi middag på en jättemysig italiensk restaurant.


Söndagen spenderades på Hever Castle, där Henry VIII levde och lät avrätta sin andra hustru, Anne Boleyn, mor till Queen Elisabeth I.


Slottsparken var väldigt vacker och välskött  


Vi hann även med ett besök på en handelsträdgård i storleksordning som ett IKEA varuhus! Där fanns allt möjligt, inte bara blommor minsann! :)

Det var lite problem att stänga resväskan på måndag när vi skulle resa hem!


//M 

Av mormor-morfar - 10 maj 2012 11:27

Nu bär det snart iväg till London. En härlig långweekend hos min kusin Liz väntar. Det ska bli så härligt att komma iväg ett tag.

Jag och morfar är lite av "särbos" under maj! Han har jobbat borta i veckan och när han kommer hem så åker jag bort.....sen när jag kommer hem, ja då åker han bort!!! Vi träffas nästa gång i juni :P

Så kan det bli ibland! Det är ju tur för vovven att vi inte är borta samtidigt i alla fall!


Återkommer till veckan med London-rapport!


//M

Av mormor-morfar - 7 maj 2012 12:34

....som händer just nu! I helgen har vi varit i Kalix och hjälpt till med lite av varje. Alla gardiner har kommit upp i huset och ladugården har börjat rivas ner - åtminstone delar av inredning och innerväggar! Det är mycket jobb innan man ens kan börja bygga, tråkigt jobb som aldrig kommer att synas sedan, men det måste göras om det ska bli ett fint stall av det hela :P


Vi har även drabbats av den hemska influensan som härjar! Både jag och morfar har legat i hög feber flera dagar för att sedan nästan hosta upp lungorna, trist! Hoppas bara att jag hinner krya på mig till på torsdag för då åker jag med Eva Liz och Gunilla till London.

Ska bli jättekul att träffa Liz med familj och se hur dom har det.


//M

Skapa flashcards