Alla inlägg under mars 2013

Av mormor-morfar - 5 mars 2013 14:47

......och vintern tog över igen! Vi har haft -22 och snöstorm, dock inte på samma dag! Man blev liksom lite lurad på våren tycker jag. Men den kommer nog tillbaka så småningom.


Här på ön är allt lugnt och stilla, som vanligt med andra ord :) Men det är ju faktiskt det som jag gillar allra mest.....att bara vara! Jag brukar stanna upp på morgonprommisen och bara stå och lyssna på - ingenting! Det är livskvalité.

Nu har ju faktiskt fåglarna börjat med sitt vårkvitter, dock lite försiktigt så här i början, men man hör dem i alla fall :) Det är härligt.....en föraning om vad som kommer!


Jag ska nog egentligen inte ha tillgång till internet! Dels är det alldeles för lätt att handla olika saker, dels är det så frestande med alla resor som man hittar på nätet! Det kliar i fingrarna att boka till något varmt ställe, men jag ska försöka hålla mig åtminstone tills jag vet om älskade Zmilla ska ha valpar i vår och tills jag vet hur älskade Nicklas ska göra med Malta i sommar!!!!

(har ju faktiskt snart bokat resa till Sardinien, men den räknas knappt!)


Zmilla är ju parad i början av februari med en stilig herre, få se om det blir nå´t denna gången då! Förra året var hon ju tom - jag blev så besviken på ultraljudet så det kan ingen tro - men jag hoppas att det är flera småcolliesar i magen nu!    Ha ha, då blir jag ju "mormor" igen   Hur ska jag då kunna hålla mig från att ta hem en av valparna??????


//M



Skapa flashcards