Alla inlägg under november 2013

Av mormor-morfar - 30 november 2013 15:29

Vilken härlig dag vi har haft idag! Strålande sol och -1, kan inte bli bättre! .....Jo, förresten, lite snö skulle inte skada! Halkade omkring på isen på morgonprommisen trots broddar på fötterna....INTE kul! Att det sedan hade kommit 5 mm snö på isen gjorde ju inte saken bättre, tvärtom :/


Katterna gillar i alla fall detta väder. T o m Sigge är ute längre stund än sju sekunder :) här är en bild på dem när de sitter och solar sig....tror att dem längtar till våren, eller????


Man har ju inte direkt någon julstämning när det ser ut så här på gården!

Solen skiner rakt in och gör så att allt damm syns otroligt väl.....INTE BRA! Men det gör inget, då syns det bara att man har haft roligare saker för sig än att dammtorka!!!   



Morfar har haft roliga saker för sig idag.....vinterbad! Fast med "galonbyxor" på sig :) 

Lite fusk tycker jag nog :D



Efter senaste stormen så hade vår brygga behagat att flytta sig och hamna precis där den inte ska vara, så det var bara att hacka sönder isen och flytta på den!

Nu hoppas vi att den ligger kvar på denna platsen ända till våren så vi slipper flytta den ytterligare en gång!


//M & M   

       

Av mormor-morfar - 19 november 2013 18:01

Vilken härlig helg jag och morfar hade i Stockholm förra helgen! Flög ner på fredagmorgon, shoppade litegrann på dagen och sen tog vi en tur med Viking Lines "Cinderella" till Mariehamn. 

Lördagkväll var vi ut och åt på Mongolisk restaurang.....supergott :)


Söndag regnade det så då passade vi på att gå på bio mitt på dagen, såg "Mig äger ingen". Den var väl bra på sitt sätt, men inte min typ av film precis.

Vi bodde på ett superfint hotell i Gamla stan med utsikt över vattnet

 

På måndagen strosade vi runt på söder innan vi flög hem igen.

Zmilla fick bo hos Ronnie och Gunilla på Udden medans vi var borta och jag tror att hon blev liiiite bortskämd, eller vad tror ni??? :)


//M & M   

Av mormor-morfar - 6 november 2013 17:40

Förra onsdagen var jag till Kalix och hjälpte Fredric, Cecilia och Lova med lite smått och gott, och då passade vi på att fixa en pumpa till Halloween!

Jag har aldrig själv gjort en lykta av en pumpa, utan det har gammelmorfar fixat tillsammans med Cecilia. Hon har alltid varit hos dem under höstlovet så det har bara blivit så att dom har åkt och köpt pumpa och fixat till den till en lykta :)


Cecilia fixade detta toppenbra, för hon har ju varit med förut! Däremot så hade jag ju naturligtvis gömt kameran hemma så det får bli en allmän bild från google :) 

Ni som brukar läsa Cecilias blogg - http://frokenfraken.blogg.se/  kan ju kolla på den rätta bilden av pumpan (om den kommer på bloggen nångång!!!! Hmmmmm) Men det blev jättefint :)


Lova ringde till mig på torsdagen och frågade om jag vill följa med henne och se på Mora Träsk! Klart jag ville :) dom är ju superbra!

Ni som inte har sett dem antingen live eller på DVD - GÖR DET!!!! Man blir glad av dem   

Jag kan rekommendera DVD:n "Mora Träsk på Circus" Superbra!!!


En bild från internet:


Lovis blev ju såklart dödskär i gitarristen - Felix André - en supergullig kille :)

Tänk att känslorna är så starka även för en femåring, det ska man inte förringa!


Tomt blev det när dom åkte hem på söndagen......men nu packar jag för Luleå-Sthlm-Åland-Sthlm-Luleå....tillsammans med morfar :) Mysigt värre


//M  

Ovido - Quiz & Flashcards