Alla inlägg under februari 2015

Av mormor-morfar - 19 februari 2015 17:01

Vilken uppvaktning det blev på min födelsedag...tusen tack! Man skulle kunna tro att det var jämna år, men det är så ojämnt som det någonsin kan bli :)

Fick världens vackraste bukett av Nicklas tillsammans med god choklad - tusen tack :)

Det stackars blombudet (som var en klasskompis till Nicklas) tyckte jag väldigt synd om eftersom vår väg är mer lik en skridskobana just nu! Det spöregnade nämligen idag!!! och det på en väg som redan tidigare var glashal. Jag hoppas att han kom sig hem helskinnad.


Fyren på bilden fick jag av pappa, Bosse och barnen. Jag hade gillat den på facebook en gång och då kom dom på idén att fixa den åt mig, super! Nu ska den bara fyllas med vackra stenar och kanske fixa lite belysning i den! Den blir fin att ha ute på sommaren, men jag tänker även ha den inne på vintern - vill ju se den året runt :)


Vinet sparar jag till spa-helgen i Skellefteå, det kommer säkert till pass, eller hur syrran?!


//M 

Av mormor-morfar - 3 februari 2015 10:31

Det pratas mycket om snö just nu, men det är inte så konstigt för så här mycket snö har vi inte haft på länge! Det är ganska mysigt faktiskt.....åtminstone när det har slutat vräka ner och man har hunnit skotta undan lite.

Fast nu får det nästan ta och tina ihop lite så att man har någonstans att skotta undan nästa snöoväder. Skulle inte vara dumt om det blev lite kramsnö så att det gick att köra upp ett rejält spår på isen. Lite less blir man faktiskt att bara kunna promenera på vägen fram och tillbaka. Finns inte ens en liten runda man kan ta, utan det är bara att traska åt ett håll ett tag och sen vända och traska tillbaka, lite tråkigt i längden!


Det är lite höga plogkarmar på vissa utsatta delar av ön just nu. Det känns nästan som att köra i en tunnel och om man får möte så får den ena bilen vackert backa! 



Det är även lite begränsad sikt från vardagsrummet och det har dessutom inte rasat från taket ännu! Den dagen så blir det nog helt igenmurade fönster. Det är nämligen en halvmeter snö på taken, minst!

 



Nåja, det är snart sommar.....håll ut!

//M    

Ovido - Quiz & Flashcards