Alla inlägg under mars 2015

Av mormor-morfar - 28 mars 2015 17:18

Har inte riktigt haft inspiration till bloggandet på ett tag, men idag kände jag att skrivarlusten föll på igen :)

Härliga dagar har vi haft, om än lite aningens blåsiga! Men det får man lära sig leva med när man bor ute i skärgården.....bara gilla läget och söka sig i lä någonstans.

Det är så härligt att kunna promenera på isen, att kunna gå runt ön på en långpromenad och att faktiskt slippa vända efter halva tiden, det är lycka! Däremot så är det vansinnigt halkigt så broddar är ett måste. Man kanske skulle investera i långfärdsskridskor :)


Vi hade en härlig dag på Vallsberget under sportlovet - jag, Cecilia, Lova, My och Gunilla, strålande sol och lagom varm. Flickorna var så duktiga och åkte själva både i liften och i backen....full fart!


En annan härlig bild som jag tog en dag när vi var i Kalix, Lova med en liten snögubbe.....söta bägge två.


Hallen har också fått sig en liten makeover! Nya tapeter blev det och jag tycker att färgen är lite bättre än den gula som vi hade tidigare :P 


Men det bästa av allt är nog ändå tavlorna!

Min barndomskamrat Ulla hade en utställning runt jul och där hittade jag två akvareller med havsmotiv som jag blev vansinnigt förtjust i och nu idag så fick jag dem levererade hem!

Det blev superfint på väggen och jag är mycket tacksam för att dom får hänga hemma hos oss! Superfina är dom, fast min mobilkamera är urkass och gör dem inte  rättvisa på något vis! Ska försöka ta bättre bilder när jag får hem min rätta mobil som är på rep. 



//M  


Ovido - Quiz & Flashcards