Alla inlägg under april 2015

Av mormor-morfar - 22 april 2015 16:50

Det har låst sig kring bloggandet nu ett tag! Jag kommer inte riktigt igång att skriva så att det ska vara intressant för er som läser att följa :( Men så är det i livet, det går upp, och det går ner......!


Vi har i alla fall lyckats med att göra köket i Kalix klart :) Fixad det sista i helgen som var och det känns riktigt skönt faktiskt! Nu kan vi fokusera på allt jobb som finns här hemmavid. Hade ju tänkt att vi skulle få till en liten enkel bastu på tomten och sen så har vi ju inte riktigt klart med alla övriga byggnader ännu! Fastän morfar tror det :P


Vi har även fixat en liten fyrhjuling åt bl a Lova, men även åt oss själva, så att vi kan ta den till olika evenemang här på ön. Det går att strypa gasen så om Lova ska köra så går den vansinningt sakta......man går fortare än hon kör, men det är bra tycker jag för då lär hon sig köra säkert och bra!

Om vi kör den så kan man ställa upp gasen så att den går liiite fortare än promenadtakt :P


Vi har även varit i Stockholm och träffat Nicklas förra helgen! Superkul var det att träffa honom och hans chef Bill. Vi guidade dem runt i Stockholm, Vasamuseét, Drottningholms slott, Storkyrkan, Nobelmuseét......turister som guidar andra turister :O Vad kan gå fel.....jo, allt! Men jag tror att det gick bra och Bill var nöjd!

 

Åt middag söndag på http://www.rodolfino.se/ och det är en upplevelse som inte går av för hackor! Supergod mat, kan vekligen rekommendera denna fina Italienska restaurang i gamla stan! Lite bilder från våra efterrätter, varmrätterna hann vi äta upp innan jag kom på att fota dem :=O

Tiramisu och pannacotta.....supergott!

   


Morfar har bokat en liten roadtrip med Nicklas på USA,s västkust nu i maj och då tänkte jag att jag skulle åka själv till Austin för att träffa "den förlorade sonen" till hösten! 

Talade om det för min far - som är 83 - och då tyckte han att han kanske skulle följa! Trevligt :)

Så nu blir det så att jag och gammelmorfar åker till Austin i höst och hälsar på barn och barnbarn!


22 april - förra året så tyckte jag att det var supertidigt när isen gick den dagen, i år så är det lika tidigt, eller nästan ännu tidigare, eftersom redan den 19:e så var det öppet vatten här utanför, men inte riktigt närmast stranden. Det är otroligt tidigt, vi brukar säga att isen går runt 10 maj......fast får nog ändra på det tror jag och säga att isen går runt 20:e april :P

Härliga tider :) Har även planterat penseér i en kruka på bron, allt för att påminnas om tiden som kommer :)

//M    

Ovido - Quiz & Flashcards