Alla inlägg under november 2015

Av mormor-morfar - 30 november 2015 23:59

Selfies.....det är något som jag i princip aldrig brukar syssla med, men för ett tag sedan så skulle jag försöka fixa en ny bild till 4H-sidan. Jo och hur bra gick det då.....inte alls! Skulle ta en bild av mig och Zmilla, men det gick inte alls, så jag skickade in en bild av mig och Cozby istället! Zmilla skulle bara pussas och ville inte alls vara med på bild!!!


Hon och Nisse är väldiga kompisar minsann....fast Zmilla passar näsan när Nisse är på bushumör! Hon har lärt sig det den hårda vägen, fast när man ser Nisse så kan man ju inte tro att han skulle kunna sätta klorna i någon eller något....helt oskyldig kisse :)

 


Han är åtminstone väldigt söt när han sover! Just nu så försöker han hjälpa mig att skriva, så ni får ursäkta om det blir ett och annat stavfel! Det är inte så lätt att skriva när man har en kattunge på tangentbordet!!!


Svanarna har äntligen dragit till sydligare breddgrader! Jag trodde ett tag att de skulle frysa fast i isen, men så försvann både isen och svanarna! Snön som kom och gjorde livet lite ljusare har ju tyvärr också försvunnit! Så mörkt och trist det blev!


Zmilla fick nog lite vårkänning när snön försvann och det blev plusgrader igen, för hon behagade att tappa all päls!!! Eller åtminstone all underull som hon så väl behöver för att inte frysa när kylan kommer....stackars liten! Två lika stora högar har jag kammat bort från henne!

Men hon sätter nog den igen och sen får vi ha pälsfällning igen i juni, som vanligt!


Å LillOlle är och hälsar på varje kväll som vanligt! Han är ganska söt där han sitter och tittar in. Förra natten vill Sigge ut vid tre-tiden så jag släppte ut honom och efter ca fem minuter hör jag ett hiskeligt liv ute på gården! Förmodligen så sprang dom två hankatterna på varandra och det blev lite konflikthantering! Men det gick tydligen bra för jag ser inte några skavanker på Sigge åtminstone....har inte kollat ännu hur LillOlle ser ut, men hoppas på det bästa!


Nu tycker Nisse att det är sovadags för nu lade han sig på tangentbordet!

Sov gott // M      

Av mormor-morfar - 22 november 2015 18:29

Har haft finfrämmande hela veckan lång! Varje kväll har Nisses pappa "LillOlle" suttit på fönsterblecket utanför vardagsrummet och tittat in på Nova och lilla Nisse! Han är ganska söt där han sitter, men jag kan ju inte släppa in honom för då tror jag att "Sigge med mössan" blir lite småsur faktiskt! Det är ju hans revir :P


Hade en trevlig dag i veckan tillsammans med syrran! Vi tog en heldag på stan med shopping och avslutade den på "The Bishops Arms" med god middag som pappa bjöd på (tusen tack!) och gott vin/öl! Fick skjuts av bästa Marie till Jävre/Hattudden på kvällen där jag och Zmilla sov över :)

Bild på trötta hundar!


Vår Nisse är inte som andra kissungar.....han äter hundens tuggben!!! Brukar kattungar ligga och gnaga på hundtuggpinnar??? Någon som vet? Han gnagde säkert en halvtimme på pinnen och Zmilla låg bredvid och såg väldigt olycklig ut :) Rackarkatt!


Har förresten satt fast hela hemmet med häftmassa just nu pga denna lilla "marodör"! I fredags skulle jag ta en skvätt olivolja som jag har ståendes på halvväggen bakom spisen.....men den satt fast! Glömde att jag satt häftmassa under den, för det är ju en sak som man inte vill ha i tusen bitar på köksgolvet! Det fick bli en annan olivolja som står lite säkrare till :D


Snö har vi äntligen fått! Ljust och fint blev det :) Nu räcker det för ett tag, åtminstone till skotersäsongen startar någon gång i mars! Hoppas bara att den får ligga kvar


//M  

Av mormor-morfar - 10 november 2015 23:25

Nja, men åtminstone fem månader sedan senaste blogginlägget! Skärpning!

Vad har då hänt sedan sist......svårt att minnas allt, men det viktigaste kommer man väl ihåg.

Lite båt och lite bad blev det i alla fall, trots att sommaren inte riktigt ville infinna sig! Men några bra dagar fick vi i alla fall.

   


PDOL besökte vi även denna sommar och Lova & Cecilia åkte nog alla karusellerna minst fyra gånger! Fick till en härlig bild med Lova i en superfin peruk....sötungen!

   


Sen så fick vi ju tillökning i familjen :O Nova - 10 år behagade kräkas upp sitt P-piller och då var ju inte Lill-Olle sen på att haka på och 64 dagar efter midsommar så föddes lilla Nisse! Det kom även två kissungar till som inte klarade sig, så det blev begravning i skogen :´( 

 


Nu har ju lillkillen vuxit till sig och är lite mer vild än tam skulle jag vilja säga!!!! ALLA saker sitter numera fast med häftmassa! 
Å tre katter kan bli lite trångt vid middagsserveringen, men det brukar lösa sig till slut!

 

Jag har även hunnit med en sväng till Austin och Nicklas. Jag och gammelmorfar åkte iväg tio dagar i september på en riktigt härlig semester! Varmt och skönt med mycket poolhäng, riktigt trevligt!

Är så kul att träffa Nicklas eftersom det blir alldeles för sällan!

Planerar faktiskt en tripp dit till våren och då kanske vi tar en kryssning i Mexicanska golfen :D

 


Ska försöka uppdatera bloggen lite oftare, men jag lovar inget!


//M      

Skapa flashcards