Direktlänk till inlägg 10 november 2015

Hundra år sedan!!!

Av mormor-morfar - 10 november 2015 23:25

Nja, men åtminstone fem månader sedan senaste blogginlägget! Skärpning!

Vad har då hänt sedan sist......svårt att minnas allt, men det viktigaste kommer man väl ihåg.

Lite båt och lite bad blev det i alla fall, trots att sommaren inte riktigt ville infinna sig! Men några bra dagar fick vi i alla fall.

   


PDOL besökte vi även denna sommar och Lova & Cecilia åkte nog alla karusellerna minst fyra gånger! Fick till en härlig bild med Lova i en superfin peruk....sötungen!

   


Sen så fick vi ju tillökning i familjen :O Nova - 10 år behagade kräkas upp sitt P-piller och då var ju inte Lill-Olle sen på att haka på och 64 dagar efter midsommar så föddes lilla Nisse! Det kom även två kissungar till som inte klarade sig, så det blev begravning i skogen :´( 

 


Nu har ju lillkillen vuxit till sig och är lite mer vild än tam skulle jag vilja säga!!!! ALLA saker sitter numera fast med häftmassa! 
Å tre katter kan bli lite trångt vid middagsserveringen, men det brukar lösa sig till slut!

 

Jag har även hunnit med en sväng till Austin och Nicklas. Jag och gammelmorfar åkte iväg tio dagar i september på en riktigt härlig semester! Varmt och skönt med mycket poolhäng, riktigt trevligt!

Är så kul att träffa Nicklas eftersom det blir alldeles för sällan!

Planerar faktiskt en tripp dit till våren och då kanske vi tar en kryssning i Mexicanska golfen :D

 


Ska försöka uppdatera bloggen lite oftare, men jag lovar inget!


//M      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mormor-morfar - 29 december 2015 11:11

Vilken härlig julhelg det har varit! Julaftonen gick i lugnets tecken.....bara jag och morfar - god mat och trevlig underhållning på TV.....vilsamt :) Juldagen droppade det in folk - Lova, Cecilia, Fredric och gammelmorfar kom hit. Vi åt gott och d...

Av mormor-morfar - 25 december 2015 09:38

Vi är kanske lite "Amerikaniserade" för idag ska vi fira jul! Julafton är ju egentligen bara ett datum och det spelar ju inte så stor roll vilken dag man firar den, huvudsaken är ju att man är tillsammans med familjen :) I dag kommer Cecilia, Lova,...

Av mormor-morfar - 18 december 2015 17:02

I år har jag absolut ingen stress inför julen! Klapparna var inhandlade typ den 10 december och inslagna häromdagen, julmaten handlade jag i onsdags vid 8.15 på morgonen (det var jag och typ två andra i butiken) när jag var klar hos veterinären där j...

Av mormor-morfar - 16 december 2015 12:52

"Jag heter Nisse och är snart fyra månader gammal! Jag får inte vara varken i fönstret eller på köksbordet, men det struntar jag fullständigt i, så det så!!! Sen tycker matte å husse att jag inte ska gräva ut jorden från blomkrukorna, tippa ut papper...

Av mormor-morfar - 30 november 2015 23:59

Selfies.....det är något som jag i princip aldrig brukar syssla med, men för ett tag sedan så skulle jag försöka fixa en ny bild till 4H-sidan. Jo och hur bra gick det då.....inte alls! Skulle ta en bild av mig och Zmilla, men det gick inte alls, så ...

Skapa flashcards