Direktlänk till inlägg 28 juni 2010

En riktigt trevlig kväll...

Av mormor-morfar - 28 juni 2010 23:49

...har det varit! Den årliga sommarträffen med personal från banken....och så jag då förståss :) Jag brukar säga att jag jobbar på "Mjoöfilialen".

Vet egentligen inte hur jag halkade in på dessa träffar, för jag har aldrig i hela mitt liv jobbat på denna bank, men det kan kanske bero på att några av mina bästa vänner gör det! Förmodligen är det så :)

God mat bjöds det på med ett glas vin till och sedan efterrätt och kaffe, toppengott


Midsommarhelgen var lugn och skön, relativt bra väder, åtminstone midsommarafton. Resten av helgen blåste det massor och ganska kyliga vindar också, men det var ju skönt i lä.


Morfar jobbade hela lördagen och jag hittade en bok som jag inte hade läst....vilken lycka!


I dag har äntligen blåsten avtagit och just nu sitter jag och tittar ut över ett spegelblankt hav där solnedgången färgat både himlen och havet alldeles rött, det är magiskt och väldigt svårt att komma sig i säng! Sen har jag väldigt svårt för att sova på morgonen....för då dagen gryr är det också så vackert på havet så det vill man ju inte missa!


Nåja, sova hinner man göra under vinterhalvåret!


//M

 
 
Ingen bild

Cecilia

29 juni 2010 08:23

Du sover ju inte på vinterhalvåret heller :P

 
Ingen bild

mormor

29 juni 2010 17:22

Nä, det är klart :) sova kan man göra när man får en "etta med jordvärme"! Livet är för kort för att sova bort det!!!

 
Ida

Ida

3 juli 2010 00:36

Tackar! Ja det ska bli jättekul, längtar så mycket :D

http://elfvin.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mormor-morfar - 29 december 2015 11:11

Vilken härlig julhelg det har varit! Julaftonen gick i lugnets tecken.....bara jag och morfar - god mat och trevlig underhållning på TV.....vilsamt :) Juldagen droppade det in folk - Lova, Cecilia, Fredric och gammelmorfar kom hit. Vi åt gott och d...

Av mormor-morfar - 25 december 2015 09:38

Vi är kanske lite "Amerikaniserade" för idag ska vi fira jul! Julafton är ju egentligen bara ett datum och det spelar ju inte så stor roll vilken dag man firar den, huvudsaken är ju att man är tillsammans med familjen :) I dag kommer Cecilia, Lova,...

Av mormor-morfar - 18 december 2015 17:02

I år har jag absolut ingen stress inför julen! Klapparna var inhandlade typ den 10 december och inslagna häromdagen, julmaten handlade jag i onsdags vid 8.15 på morgonen (det var jag och typ två andra i butiken) när jag var klar hos veterinären där j...

Av mormor-morfar - 16 december 2015 12:52

"Jag heter Nisse och är snart fyra månader gammal! Jag får inte vara varken i fönstret eller på köksbordet, men det struntar jag fullständigt i, så det så!!! Sen tycker matte å husse att jag inte ska gräva ut jorden från blomkrukorna, tippa ut papper...

Av mormor-morfar - 30 november 2015 23:59

Selfies.....det är något som jag i princip aldrig brukar syssla med, men för ett tag sedan så skulle jag försöka fixa en ny bild till 4H-sidan. Jo och hur bra gick det då.....inte alls! Skulle ta en bild av mig och Zmilla, men det gick inte alls, så ...

Ovido - Quiz & Flashcards