Alla inlägg under november 2010

Av mormor-morfar - 24 november 2010 22:54

Det börjar dra ihop sig för resan till Texas :)

Ska bli skönt att komma bort ett tag, bara vila och ta det lugnt. Blir spännande att få uppleva USA, men framförallt längtar vi efter sonen som vi inte träffat sedan i februari!


Men först blir det en tur till Globen och Stockholm Horse Show för min del och för morfars del blir det en sväng till Tyskland!!!


På tal om resa så var jag och Cecilia till hästkliniken i Uleåborg och kastrerade vår vackra svarta hingst i går.....snyft :( 

Han är ju fortfarande vacker och svart, men numera valack. Hoppas bara att han får behålla sin härliga utstrålning.


//M

Av mormor-morfar - 19 november 2010 23:28

Att leka i snön med barn och barnbarn....att vara ute och sparka tillsammans....att bada och åka vattenrutschkana på Piteå Havsbad tillsammans....att äta räkor tillsammans och höra henne säga "meja jäkoj momma"....DET är lycka för mig!!!


Vilka underbara dagar jag har haft tillsammans med mitt barnbarn! Det är så kul att umgås och verkligen kunna prata med henne och se att hon förstår allt man säger...och att hon pratar och berättar saker tillbaka :)

Snällare barn får man leta länge efter!


Har köpt ytterligare några julklappar till henne, och faktiskt så har jag klart med alla julklapparna....ja inte köpt dem ännu, men planeringen är klar och det är huvudsaken! Bara inköpet kvar, men nästa helg är jag i Stockholm och helgen därpå i Texas, så nog finns det tid att inhandla klappar alltid :D


Sen är ju julafton bara ett datum....den kan man fira precis när som helst!!! Varför inte den 18:e   


Eftersom den sista meningen missuppfattades av någon så skriver jag om den:

"Sen är julafton bara ett datum....den kan man fira precis när som helst!!! Varför inte den 18:e, 25:e eller 28:e eller någon annan dag när hela familjen har möjlighet att samlas - kanske även den utflyttade Texasbon! Julafton blir ju vad man gör den till oavsett vilket datum den firas tycker jag"

//M

Av mormor-morfar - 14 november 2010 18:47

Nu har isen lagt sig här utanför! I går var det öppet, men i morse hade det lagt igen! Det är ovanligt tidigt i år, normalt så brukar den lägga i slutet av november.

Ett år var det ovanligt sent, då såg vi en segelbåt på julafton och ett annat år så var det någon som körde en öppen båt här förbi på nyårsafton!


Morfar skulle ju naturligtvis ut och testa isen......håller den, eller???

Ja, den höll i år, men den var bara 2 cm tjock vid stranden där det har legat is ett tag redan. Det var bara tur att han inte gav sig ut på djupare vatten....där hade det nog inte hållit tror jag!


Nej, för min del så får isen vara ännu ett tag. Framåt februari kanske jag vågar mig ut på den!


Hoppas på att få träffa älskade Lova till veckan, det blir alldeles för sällan bara. Har köpt två julklappar till henne redan - tänk vad tiden går....snart jul!  (och 17 dagar till Texas!!!)


//M

Av mormor-morfar - 11 november 2010 19:14

Stackars lilla Wille! Han får inte bestämma själv hur han vill ha det, utan det är vi människor som beslutar över hans öde!


Han kommer att bli en "DET"!

Det är synd, men en klapphingst har ingen glädje över, de blir oftast lite besvärliga och inte så kul att handskas med, så då har vi beslutat att åka och kastrera honom.


Hoppas bara att det inte blir komplikationer, eftersom det blir en buköppning :/

Det är ju bra att göra det denna tiden på året, mindre risk för infektioner och sånt fast det bär oss emot, han är så himla fin som hingst....mycket attityd och utstrålning har han. Hoppas att det inte försvinner med "kulorna"

  


//M


Av mormor-morfar - 7 november 2010 17:01

Lugn och skön! Bara tagit det lugnt och laddat batterierna. Det behövs ibland faktiskt!

Morfar har varit i garaget och fixat snöslungan. Han har även börjat med bordet....det ska bli spännande att se hur det kommer att se ut. Jag och Zmilla har varit ute och promenerat i snön! Vad det är härligt med lite snö.....det blir ljusare och trevligare, fast solen har hållit sig undan i helgen. Det är synd, för det är så vackert när solen lyser på snön och det är öppet vatten!


På tal om vatten.....fick några bilder av älskade Lova när hon var på badhuset sist, måste bara få visa....hon älskar att bada, gullungen!

   

Kolla in fötterna.....alldeles skrynkliga :)


Jag fick förmånen att vara med henne i torsdags. Hämtade henne på dagis efter lunch och sen var vi tillsammans hela eftermiddagen. Vi lekte, spelade memo, lade pussel och bakade med Play-do. Hon är så mysig!


//M   

Av mormor-morfar - 2 november 2010 18:36

Helgen har varit superhärlig! Fredagmorgon åkte jag och Eva Liz till Skellefteå. Vi hade lite tur för vi fick bo i lyxsviten på stadshotellet!

Fint vardagsrum med sköna skinnsoffor, dubbla TV:ar,  två toaletter, bubbelbad och lyxigt sovrum!!!


Efter en hel del shopping så åt vi middag på hotellet och sedan gick vi till ishallen och såg Brolle och grabbarna i "Ladies Night". Det var en jättebra show. Tusen tack till syrran som bjöd mig på detta!!!


Waliero har fått vara på kurs i helgen. Två hela dagar för att lära sig löshoppa, stå still och bli bedömd och springa fint. Han har varit såååå duktig och snäll. Det är nyttigt för honom att åka bort ibland.

Ser fram emot inridningen....lätt för mig att säga som slipper sitta på :)


Pratade med älskade Lova igår och hon ville att momma skulle komma och vara med henne......får se om jag orkar köra upp till henne i veckan, eller om hon kommer till oss i helgen kanske?!


//M



Ovido - Quiz & Flashcards