Direktlänk till inlägg 14 november 2010

Nu är det riktig vinter!

Av mormor-morfar - 14 november 2010 18:47

Nu har isen lagt sig här utanför! I går var det öppet, men i morse hade det lagt igen! Det är ovanligt tidigt i år, normalt så brukar den lägga i slutet av november.

Ett år var det ovanligt sent, då såg vi en segelbåt på julafton och ett annat år så var det någon som körde en öppen båt här förbi på nyårsafton!


Morfar skulle ju naturligtvis ut och testa isen......håller den, eller???

Ja, den höll i år, men den var bara 2 cm tjock vid stranden där det har legat is ett tag redan. Det var bara tur att han inte gav sig ut på djupare vatten....där hade det nog inte hållit tror jag!


Nej, för min del så får isen vara ännu ett tag. Framåt februari kanske jag vågar mig ut på den!


Hoppas på att få träffa älskade Lova till veckan, det blir alldeles för sällan bara. Har köpt två julklappar till henne redan - tänk vad tiden går....snart jul!  (och 17 dagar till Texas!!!)


//M

 
 
Johan

Johan

16 november 2010 20:33

Hur känns det att inte få fira julafton med sitt barnbarn? Tänk om er dotter varit som andra, då hade detta inte varit något problem.

http://lovaspappa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mormor-morfar - 29 december 2015 11:11

Vilken härlig julhelg det har varit! Julaftonen gick i lugnets tecken.....bara jag och morfar - god mat och trevlig underhållning på TV.....vilsamt :) Juldagen droppade det in folk - Lova, Cecilia, Fredric och gammelmorfar kom hit. Vi åt gott och d...

Av mormor-morfar - 25 december 2015 09:38

Vi är kanske lite "Amerikaniserade" för idag ska vi fira jul! Julafton är ju egentligen bara ett datum och det spelar ju inte så stor roll vilken dag man firar den, huvudsaken är ju att man är tillsammans med familjen :) I dag kommer Cecilia, Lova,...

Av mormor-morfar - 18 december 2015 17:02

I år har jag absolut ingen stress inför julen! Klapparna var inhandlade typ den 10 december och inslagna häromdagen, julmaten handlade jag i onsdags vid 8.15 på morgonen (det var jag och typ två andra i butiken) när jag var klar hos veterinären där j...

Av mormor-morfar - 16 december 2015 12:52

"Jag heter Nisse och är snart fyra månader gammal! Jag får inte vara varken i fönstret eller på köksbordet, men det struntar jag fullständigt i, så det så!!! Sen tycker matte å husse att jag inte ska gräva ut jorden från blomkrukorna, tippa ut papper...

Av mormor-morfar - 30 november 2015 23:59

Selfies.....det är något som jag i princip aldrig brukar syssla med, men för ett tag sedan så skulle jag försöka fixa en ny bild till 4H-sidan. Jo och hur bra gick det då.....inte alls! Skulle ta en bild av mig och Zmilla, men det gick inte alls, så ...

Ovido - Quiz & Flashcards