Direktlänk till inlägg 7 juli 2010

Storfrämmande....

Av mormor-morfar - 7 juli 2010 20:59

har vi haft i helgen! Älskade Lova, Cecilia och Fredric har varit här. Det är alltid lika roligt när dom kommer och som vanligt så blir det så tomt och tyst när dom åker!!!


Vädret har varit skapligt, så vi har varit ute nästan hela dagarna. Lova har hunnit med att sitta på stranden och göra sandkakor, åka packmoppe med morfar, busa med vovven och på söndagen tog vi en båttur till badhusparken och fikade. Där lekte hon i lekparken, alla sakerna skulle testas :)

  


Och det var inte bara hon som lekte minsann :D


    

Hon är så mysig....precis som hennes mor var när hon var två år! Lika glad och snäll.


I går började vi förbereda för nya projektet.....en fristående inglasning! Det kan behövas här ute där det oftast blåser och om det inte gör det så är det myggor i massor! Fast i år har vi nästan inga mygg, alla är visst på fastlandet ;)


Vi var tvungna att flytta en gammal lekstuga som stod på den platsen som vi har tänkt att bygga inglasningen på. Tanken var att försöka renovera den i vinter, men jag tror nog att den får hamna på tippen :/

Det känns lite tråkigt eftersom det är min farfar som har byggt den till mig och syrran för "hundra år sedan"!!!


// M


  




 
 
Ingen bild

cec

8 juli 2010 10:59

Vadå VAR snäll när jag var 2?! Nu då? :) Haha

 
Ingen bild

M

13 juli 2010 22:27

Jag menar precis som det står...VAR snäll!
*skoj* nejdå...du ÄR snäll....alldeles för snäll ibland faktiskt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mormor-morfar - 29 december 2015 11:11

Vilken härlig julhelg det har varit! Julaftonen gick i lugnets tecken.....bara jag och morfar - god mat och trevlig underhållning på TV.....vilsamt :) Juldagen droppade det in folk - Lova, Cecilia, Fredric och gammelmorfar kom hit. Vi åt gott och d...

Av mormor-morfar - 25 december 2015 09:38

Vi är kanske lite "Amerikaniserade" för idag ska vi fira jul! Julafton är ju egentligen bara ett datum och det spelar ju inte så stor roll vilken dag man firar den, huvudsaken är ju att man är tillsammans med familjen :) I dag kommer Cecilia, Lova,...

Av mormor-morfar - 18 december 2015 17:02

I år har jag absolut ingen stress inför julen! Klapparna var inhandlade typ den 10 december och inslagna häromdagen, julmaten handlade jag i onsdags vid 8.15 på morgonen (det var jag och typ två andra i butiken) när jag var klar hos veterinären där j...

Av mormor-morfar - 16 december 2015 12:52

"Jag heter Nisse och är snart fyra månader gammal! Jag får inte vara varken i fönstret eller på köksbordet, men det struntar jag fullständigt i, så det så!!! Sen tycker matte å husse att jag inte ska gräva ut jorden från blomkrukorna, tippa ut papper...

Av mormor-morfar - 30 november 2015 23:59

Selfies.....det är något som jag i princip aldrig brukar syssla med, men för ett tag sedan så skulle jag försöka fixa en ny bild till 4H-sidan. Jo och hur bra gick det då.....inte alls! Skulle ta en bild av mig och Zmilla, men det gick inte alls, så ...

Ovido - Quiz & Flashcards