Alla inlägg under oktober 2010

Av mormor-morfar - 1 oktober 2010 21:15

Det är ju den årstiden, då det mesta läggs på is och lugnet sänker sig över ön! Härlig känsla :)

Jobb i massor finns ju fortfarande, allt man inte hunnit med under sommaren finns på något konstigt sätt kvar :/ men det är förmodligen kvar till våren också.....TYVÄRR!!!


Jag har börjat med fönsterna. I våras räknade jag till 72 st rutor....nu har vi byggt en inglasad altan med 18 rutor (in- och utsida) så då blir det helt plötsligt 90??!!! rutor som ska putsas....och då har jag inte räknat med fönsterna i garaget, stallet och bodan....22 stycken rutor som ska plussas på de 90!!!

Men tänk er.....112 rutor - inte klokt hur man ställer till det :P men ljust och fint är det allt!


Nu putsar jag ju inte alla de rutorna varje år tack och lov.....annars hade man väl fått anlita *RUT* :-D (för barnen är väl inte att lita på...eller???!!!) Tror hellre att det är omvänt....barnen (läs barnet) anlitar nog mig! Fast om det andra "barnet" hade egna fönster så skulle man nog bli inbjuden dit också tror jag :)


Nu har ju IDOL kört igång på allvar och jag vet inte riktigt ännu vem som ska få min röst....lutar åt Geir, Daniel eller :) Weise...han ser ut som en riktig komiker, men han kan ju sjunga faktiskt!!!

Av tjejerna så är det helt klart Minnah som dominerar, annars så är jag inte så imponerad av någon annan av flickorna, tyvärr!


Besök har vi haft i dag jag och lilla Zmilla....EvaLiz och Theo har varit hit och ätit lunch, omelett och ostkorv som intogs i inglasningen....härligt! En liten promenad hann vi med också, ut till Udden och hälsade på Ronnie och Gunilla. Besiktigade deras "nya" stuga, superfint!


I morgon blir det kanske takläggning, vi får se vad vädret säger!


//M

Ovido - Quiz & Flashcards