Direktlänk till inlägg 13 december 2010

Några bilder från Texas

Av mormor-morfar - 13 december 2010 08:59

Tänkte dela med oss av några bilder från resan till Nicklas i Texas. Det var en härlig tripp - om än nog så kort, eftersom det är ju rätt lång resa!


Trevligt har vi haft i alla fall. Det var kul att träffa sonen efter så lång tid :)


Vi började med en chockartad resa mot Houston.....minst fyra filer åt vardera hållet och avfarter både till höger och vänster....och bilar överallt!!!

  

Lite stressigt första dagen i trafiken! Men det gick bra, jag satt som tur var i baksätet och morfar körde med Nicklas som vägvisare.


Andra dagen åkte vi till Austin. Det är en jättefin stad och där passade vi på att turista lite och gå runt och fota allt möjligt! Mest byggnader, som verkligen imponerar.

    

Söndagen åkte vi ut till "landet". Det består av milsvida kohagar och enorma rancher, men även av små förfallna och övergivna hus. Vi hittade även en liten "spökstad", men vägskylt och allt - Ghosttown!

   

  

En och annan småstad besökte vi också, bl a Smithville och staden West där vi käkade lunch på en liten typisk amerikansk sylta!

     

Måndag skulle vi testa Nicklas nya bil, så då åkte vi ända upp till Dallas. Man känner sig ganska liten när man blir omkörd av en STOR lastbil och sitter i en Mustang GT V8 i 120 km/h! Men resan gick bra och vi passade på att ta en titt på SouthFork Ranch (för er som minns TV-serien "Dallas")

  

    

  

På väg mot Dallas  

Jag tror att Nicklas började svettas lite när vi kom närmare staden....vägar i fem våningar och fem filer åt vardera hållet....tur att vi hade GPS!!!  

   Häftig entré, eller...?  

Och häftig villa....?


Tisdag jobbade Nicklas så då var jag och morfar på vägarna på egen hand :) Undrar varför GPS:en hela tiden upprepade "Recalcylating"???

Men det gick bra trots allt! Lite förvånad blev jag allt när vi hittade IKEA i Austin och morfar föreslog att vi skulle gå in och äta köttbullar!!!


Vi passade även på att shoppa lite (dock inte på IKEA!) och hamnade i ett shoppingcenter där vi gick vilse!!!! Det var gigantiskt stort, som allt annat i Texas, bl a matportionerna. Det är mat för flera dagar på varje tallrik, så man behöver INTE vara hungrig!

Vi har smakat de flesta typiska rätterna för Texas - våfflor med lönnsirap, småpannkakor (också med sirap!), hamburgare och STORA "T-bone steaks" mm. Det vi däremot missade var Pecanpaj - synd, för den är säkert god. Men det får bli nästa gång   


Onsdag åkte vi runt och tittade på lägenheter åt Nicklas. Vi hittade några fina områden, alla med gym och flera pooler! Lyxigt värre. Vi passade även på att handla vår ranson som man får ta in i Sverige så klart ;)


Vi testkörde även vägen till flygplatsen medan vi hade tillgång till GPS:en, för torsdagmorgon skulle vi åka den vägen själva utan Nicklas och GPS!!!

Men det gick också bra för vi kom hem i tid och med rätt flyg!


//M



 
 
Nick

Nick

19 december 2010 01:12

Ni far ju inte glomma bort mer om kohagarna.. aven om dom var hur stora som helst, sa gick ju vagen faktiskt rakt igenom dom - utan stangsel! (Ja, vi var tvungna att sakna ner eftersom att korna kunde ju faktiskt ga ut pa vagen)

Och vi at ju ocksa chicken fried steak - som INTE ar kyckling ;)

Nasta gang far ni komma tidigare under aret nar det fortfarande ar lite varme och man kan aka norrut.

Sen kan jag ju saga att jag far ratt bra bransleforbrukning.. inte bara den 0.91/10km som vi fick pa langkorning, utan jag har bara tankat en gang sedan ni for och jag har fortfarande 3/4 kvar.

http://www.ea.com

 
Ingen bild

M

19 december 2010 10:47

Oj, jag glömde ju Chicken fried steak, som jag beställde i tron att det var kycklingfilé!!! Men det var ganska gott ändå :)

Det låter ju bra att bilen är bränslesnål....men du kör väl försiktigt med den så det är nog därför....eller????
Blir du less på den så kan du ju alltid skeppa hem den till mig....den skulle passa bra på Mjoön tror jag :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mormor-morfar - 29 december 2015 11:11

Vilken härlig julhelg det har varit! Julaftonen gick i lugnets tecken.....bara jag och morfar - god mat och trevlig underhållning på TV.....vilsamt :) Juldagen droppade det in folk - Lova, Cecilia, Fredric och gammelmorfar kom hit. Vi åt gott och d...

Av mormor-morfar - 25 december 2015 09:38

Vi är kanske lite "Amerikaniserade" för idag ska vi fira jul! Julafton är ju egentligen bara ett datum och det spelar ju inte så stor roll vilken dag man firar den, huvudsaken är ju att man är tillsammans med familjen :) I dag kommer Cecilia, Lova,...

Av mormor-morfar - 18 december 2015 17:02

I år har jag absolut ingen stress inför julen! Klapparna var inhandlade typ den 10 december och inslagna häromdagen, julmaten handlade jag i onsdags vid 8.15 på morgonen (det var jag och typ två andra i butiken) när jag var klar hos veterinären där j...

Av mormor-morfar - 16 december 2015 12:52

"Jag heter Nisse och är snart fyra månader gammal! Jag får inte vara varken i fönstret eller på köksbordet, men det struntar jag fullständigt i, så det så!!! Sen tycker matte å husse att jag inte ska gräva ut jorden från blomkrukorna, tippa ut papper...

Av mormor-morfar - 30 november 2015 23:59

Selfies.....det är något som jag i princip aldrig brukar syssla med, men för ett tag sedan så skulle jag försöka fixa en ny bild till 4H-sidan. Jo och hur bra gick det då.....inte alls! Skulle ta en bild av mig och Zmilla, men det gick inte alls, så ...

Ovido - Quiz & Flashcards