Direktlänk till inlägg 6 januari 2011

Julklappsångest

Av mormor-morfar - 6 januari 2011 19:20

Nu en tid efter julafton sitter jag och funderar på valet av julklapp till Bella. Efter mycket funderande fastnade jag för en fyrpelarlyft till garaget, en sak som de flesta kvinnor saknar.

På julaftonen när julklappen skulle överlämnas eller rättare sagt när jag talade om vad julklappen bestod av - en fyrpelarlyft kräver en fruktansvärt stor kartong -  så letade jag efter tecken på att jag lyckats i mitt val. Det optimala är ett varmt leende och en tår i ögonvrån.

Jag såg en tår i ögonvrån men inget leende.....nåja det kommer nya julaftnar, nästa år ska jag försöka med en hydraulpress, DET kan inte bli fel.

//m

 
 
M

M

6 januari 2011 21:02

Det är nog tur att jag köper mina egna julklappar! :)
Kanske ska börja sälja de som jag får av dig :D

http://mormor-morfar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Cecilia

7 januari 2011 08:28

Nåja.. jag skulle kunna tänka mig såna saker i julklapp.. eller alltså, en högtryckstvätt, gräsklippare, snöskott, eller varför inte en kompressor? Sånt där bra att ha :)

mormor-morfar

7 januari 2011 08:47

Haha....bra tips! Men förresten, vad ska du göra med en högtryckstvätt???? Tvätta bilen, eller....? :D

Kram//M

 
Ingen bild

Nick

9 januari 2011 04:15

Borde man inte kunna ge bort t.ex snokedjor eller liknande sa att det blir lattare att dra finkan?

mormor-morfar

9 januari 2011 19:23

Bra tips Nicklas, ska tänka på det till nästa jul. Du kanske också behöver snökedjor till Mustangen :)

 
Ingen bild

Cissi

9 januari 2011 17:54

Jaa, förslagsvis tvätta bilen och transporten? :) Det låter som att ni tror att den kommer stå oanvänd? Förstår inte hur ni kan tro nåt sånt?? :P

mormor-morfar

9 januari 2011 19:27

Hmmm....den skulle nog behövas till INSIDAN av bilen!!!
Sen vill jag minnas att du har fått en vattenslang för att kunna tvätta bilen....och den är ju välanvänd, eller hur?

 
J

J

9 januari 2011 21:02

Räcker nog inte med en högtryckstvätt för att få den ren invändigt ;) För inte var den nystädad när jag åkte ner med dig och Lova eller?? ;)

http://lovaspappa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mormor-morfar - 29 december 2015 11:11

Vilken härlig julhelg det har varit! Julaftonen gick i lugnets tecken.....bara jag och morfar - god mat och trevlig underhållning på TV.....vilsamt :) Juldagen droppade det in folk - Lova, Cecilia, Fredric och gammelmorfar kom hit. Vi åt gott och d...

Av mormor-morfar - 25 december 2015 09:38

Vi är kanske lite "Amerikaniserade" för idag ska vi fira jul! Julafton är ju egentligen bara ett datum och det spelar ju inte så stor roll vilken dag man firar den, huvudsaken är ju att man är tillsammans med familjen :) I dag kommer Cecilia, Lova,...

Av mormor-morfar - 18 december 2015 17:02

I år har jag absolut ingen stress inför julen! Klapparna var inhandlade typ den 10 december och inslagna häromdagen, julmaten handlade jag i onsdags vid 8.15 på morgonen (det var jag och typ två andra i butiken) när jag var klar hos veterinären där j...

Av mormor-morfar - 16 december 2015 12:52

"Jag heter Nisse och är snart fyra månader gammal! Jag får inte vara varken i fönstret eller på köksbordet, men det struntar jag fullständigt i, så det så!!! Sen tycker matte å husse att jag inte ska gräva ut jorden från blomkrukorna, tippa ut papper...

Av mormor-morfar - 30 november 2015 23:59

Selfies.....det är något som jag i princip aldrig brukar syssla med, men för ett tag sedan så skulle jag försöka fixa en ny bild till 4H-sidan. Jo och hur bra gick det då.....inte alls! Skulle ta en bild av mig och Zmilla, men det gick inte alls, så ...

Ovido - Quiz & Flashcards