Direktlänk till inlägg 20 juli 2011

Roadtrip tillsammans med Lovas morbror

Av mormor-morfar - 20 juli 2011 22:05

Dags för morfar att göra ett inlägg, har varit till Texas för att göra en roadtrip tillsammans med Nicklas. Tyvärr kunde inte mormor följa med, hennes fysik tillåter inte 13 timmar i ett flygplan, 9 dygn i en Mustang GT och avslutningsvis ytterligare 13 timmar flyg!

Det var en helt fantastisk resa, startade i Austin TX vidare till Amarillo i nordvästra TX för första övernattningen, vidare till Albuquerque NM därifrån till Quray CO.

I Quray stannade vi tre hela dagar, två ägnade vi åt offroadkörning uppe i bergen och naturligtvis firade vi 4 Juli, ett firande som började 10.00 med parad på stadens gator och avslutades officiellt 21.00 med fyrverkeri, i verkligheten slutade det långt senare än så.

Tiden i Quray tillbringade vi tillsammans med Nicklas chef Bill och hans familj, helt underbara människor.

Från Quray åkte vi vidare till östra Colorado "Vale" där vi tillbringade en natt i Beaver Creek på en hotellsvit som under högsäsong kostar 5 500 dollar/dygn, helt sanslöst men roligt att få prova på.

Följande dag körde vi till Wichita KS där vi övernattade, sen vidare genom Oklahoma, stannade till i Oklahoma City för att köpa lite rena kläder sen vidare till Dallas TX.

Dallas var en fantastisk upplevelse dom kan detta med glamour, hotellet hade 1160 rum och var otroligt lyxigt, undrar vad dom tänkte när två pitebor i skitiga jeans och illaluktande t-shirts checkade in. Från Dallas till Austin där Nicklas bor är det bara 3,5 timmars körning, vi ville inte att resan skulle ta slut så vi lyckades få resan att ta 6,5 timme och dessutom beslutade vi att ta in på ett bra hotell downtown Austin sista natten för att slippa ta en taxi hem efter att ha avslutat resan med en helkväll på 6th street i Austin.

Anledningen till våra exklusiva hotellvanor är inte att vi drabbats av hybris. När Nicklas flyttade till TX hamnade han på ett Hyatt hotell i nio månader, Hyatt har ett gästprogram som är väldigt generöst för dem som bor fler nätter på deras hotell än hemma under ett år vilket Nicklas gjorde.

Han hade 300 000 poäng att göra av med, så under hela resan har vi verkligen ansträngt oss för att förstöra så många poäng som möjligt, vi lyckades bara förstöra  50 000 poäng!

Det är nog dags att börja spara till nästa resa, Amerikanska södern vore intressant det finns säkert Hyatt hotell där också. Om vi kortar ned köretapperna till ett par timmar per dag kanske mormor kan följa med, med en husbil kanske Cecilia, Lova och Fredric kan tänka sig att följa med och dessutom klarar mormor längre etapper om hon kan röra sig under körningen.

Bilen tankad och klar för resan På väg till route 66 En del av originalet "route 66" En kall öl efter en lång dag bakom ratten

Lite service någonstans

4 Juli i Quray

Vadå vägräcken ?

Offroad körning i bergen, Bill öser ur Jeepen

En kväll i sviten på hotellet i Beaver Creek

Rocky mountain, enda sättet att passera är ett följa Coloradofloden som gjort sin egen väg mellan bergen

Hotellet i Dallas, dags att stryka skjortor, saknade Bella!!!

Kvällens stora problem, vad och var ska vi äta?

Fantastisk avslutning av resan, Austins skyline från balkongen

//M

Nicklas

21 juli 2011 05:12

Tack igen for en mycket trevlig resa!

Och jag tycker absolut det ar dags att sikta in sig pa sodern..

Om man ska bo gratis sa kan man t.ex (med lite nerkortade kortider) sikta pa austin-houston(3timmar, eller till New Orleans eller Baton Rouge, ca 7 timmar), sen vidare till birmingham (alabama, kanske 4-5 timmar), sen nar man val ar i georgia och florida finns det hur mycket som helst, sen kanske tillbaka via nashville (tennessee.. garna nar dom har deras country festival), memphis och dallas t.ex

Daremot maste jag tyvarr saga att med nerkortade kortider, alternativt husbil, sa ar jag valdigt begransad pa hur langt jag kan folja med p.ga den mangd semester man tjanar in har.. Men det kanske kan losas pa nagot satt.. Man vill nog garna ha 2 veckor iallafall, men det ser man val..

Aja, sa kan det ga.. Bra bilder iallafall!

21 juli 2011 20:51

Vi får väl planera detta till hösten 2013 så hinner du spara några semesterdagar.....och vi hinner kanske spara lite respengar!!!

Cecilia

21 juli 2011 12:35

Skulle vara fantastiskt roligt och definitivt ett minne för livet om det skulle gå att ordna så att vi alla kan komma med :)

Ni ser ut att ha haft en underbar semester tillsammans, lite kvalitetstid far och son helt enkelt :)

21 juli 2011 20:54

Jo, börja spara nu :)

Det var nog bra att jag inte följde med, nu fick dom göra bara "grabbiga" saker.....ingen shopping! :P

Camilla Brännström

21 juli 2011 16:46

Wow - vilken upplevelse! Härlig berättelse och fina bilder! :)

21 juli 2011 20:55

Jo, dom har haft det jättebra....och jag och Cecilia har ju vårt kvar (Malta i höst)!!!

J

J

21 juli 2011 21:22

Lova kommer aldrig släppas utomlands med Fredric förän han våga komma på ett möte på familjerådgivingen och berätta om sin bakgrund... för glöm inte att de ska godkännas av mig. Men ha han inget att dölja förstår jag inte varför han är så rädd att berätta...