Direktlänk till inlägg 4 januari 2012

Sammanfattning av jul och nyår 2011

Av mormor-morfar - 4 januari 2012 19:36

Vilken härlig jul- och nyårshelg det har varit! Nicklas kom ju hem på självaste julafton, bättre julklapp kunde vi inte fått!

Han var ju ganska trött och hade jetlag i massor, så vi tog det lugnt, åt lite julmat och satt och myste på kvällen. Jag hjälpte honom att slå in julklapparna som han köpt till Lova och Cecilia.


På juldagen kom Fredric, Cecilia och älskade lilla Lova hit och med sig hade dom Cozby! Han har precis gått i pension från Kalix Ryttarförening och då fick Cecilia ta hem honom, det blev ju en bra julklapp åt Lova.

Gammelmorfar Curt kom också hit och vi åt julmiddag och delade ut alla julklapparna. Lova fick en jättefin prinsessklänning som hon tog på sig tillsammans med en silverkrona, en mycket fin tjej blev det!



Hon fick även en egen ridhjälm och lite andra hästsaker av Tomten, så på annandagen så skulle ju allt invigas!



Ponnyn skulle ju också motioneras och Lova ville mest trava, men hon skulle även galoppera tyckte hon....men det fick hon inte!

 



Mellandagarna skule vi koka palt och morfar passade på att lära både Lova och Cecilia hur man gör. Lova var jätteduktig och rullade jättefina paltar! Supergott var det efter all julmat.


Cecilia var också ganska duktig ;) 





Vi passade även på att fira gammelmorfar som fyllde 80 år med en släktmiddag. God mat åt vi och trevligt hade vi. Stort Grattis igen :)


Lova bänkade sig i Erikas knä och dom målade en jättefin bild i målarboken.
(Dom är faktiskt ganska lika varandra!)



Lova tyckte att Nicklas var jättemysig och hon kallade honom för "min Nicklas", gulligt :)

Han fick till och med hjälpa henne att borsta tänderna på kvällen och hon skulle bara sitta i hans knä och kramas!



Nyår firades tillsammans med några av våra bästa vänner här ute på ön, och vi gjorde som tidigare år, åt förrätt på ett ställe, gick till nästa ställe och åt varmrätt och efterrätt och sen gick vi hit och skålade in nyåret och åt vickning.


Istället för fyrverkerier så skickade vi upp Thaiballonger, mycket fint och mycket djurvänligt!

 


Vi önskar alla våra vänner ett Gott Nytt 2012!


//M   

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mormor-morfar - 29 december 2015 11:11

Vilken härlig julhelg det har varit! Julaftonen gick i lugnets tecken.....bara jag och morfar - god mat och trevlig underhållning på TV.....vilsamt :) Juldagen droppade det in folk - Lova, Cecilia, Fredric och gammelmorfar kom hit. Vi åt gott och d...

Av mormor-morfar - 25 december 2015 09:38

Vi är kanske lite "Amerikaniserade" för idag ska vi fira jul! Julafton är ju egentligen bara ett datum och det spelar ju inte så stor roll vilken dag man firar den, huvudsaken är ju att man är tillsammans med familjen :) I dag kommer Cecilia, Lova,...

Av mormor-morfar - 18 december 2015 17:02

I år har jag absolut ingen stress inför julen! Klapparna var inhandlade typ den 10 december och inslagna häromdagen, julmaten handlade jag i onsdags vid 8.15 på morgonen (det var jag och typ två andra i butiken) när jag var klar hos veterinären där j...

Av mormor-morfar - 16 december 2015 12:52

"Jag heter Nisse och är snart fyra månader gammal! Jag får inte vara varken i fönstret eller på köksbordet, men det struntar jag fullständigt i, så det så!!! Sen tycker matte å husse att jag inte ska gräva ut jorden från blomkrukorna, tippa ut papper...

Av mormor-morfar - 30 november 2015 23:59

Selfies.....det är något som jag i princip aldrig brukar syssla med, men för ett tag sedan så skulle jag försöka fixa en ny bild till 4H-sidan. Jo och hur bra gick det då.....inte alls! Skulle ta en bild av mig och Zmilla, men det gick inte alls, så ...

Ovido - Quiz & Flashcards