Direktlänk till inlägg 27 augusti 2012

Nu börjar det likna något!

Av mormor-morfar - 27 augusti 2012 21:46

Stallet - nu är det nästan klart utvändigt, fattas bara lite måla, lite mer betong, lite småfix för att räta upp och hålla ihop samt att fixa hålet i taket :P

Men det blir fint.....se själva!


Invändigt är det inte så mycket gjort ännu, men det ska nog börjas med det alldeles strax, så här ser det ut just nu:

                                          

Willes (blivande) box                    box till stallkompisen                        och så Cozbys box :)


Här blir sadelkammaren så småningom


En ny ytterdörr och ett nytt fönster har satts in på baksidan. Jag tog bilden precis innan fönstret och ramen runt om kom på plats (efter vilopausen)


Gaveln har också fått en liten upprustning. Fönstret som satt uppe på gavelspetsen var helt uppruttnat så det fick bli nya brädor där i stället och sen har det satts in ett nytt boxfönster med ram runt om även här!

"Utedasset" längst bort i bild har fått en ny dörr och bytt namn till redskapsbod :D 


I helgen tog vi ledigt från stallbygget och var på den årliga kräftskivan på ön tillsammans med flera av våra vänner.

Det blev dubbelt partaj eftersom vi även invigde Åsa och Lennarts nya kök, och tala om att Åsa hade invigt köket.....har nog aldrig sett så mycket mat, supergott var det alltihop!

 
 
Ingen bild

Cissi

27 augusti 2012 22:01

Det blir helt fantastiskt fint, och utan världens bästa mamma och pappa skulle det nog inte bli något stall alls! Tusen tack :)

mormor-morfar

27 augusti 2012 22:12

Det är nu ditt jobb börjar :)
Tänk vad kul att få måla taket invändigt!!!

 
Ingen bild

C

28 augusti 2012 17:04

Men visst målas taket innan det spikas upp??? :)

mormor-morfar

29 augusti 2012 00:20

Ja, det beror om någon har tid att göra det! Annars kanske vi kan fixa en färgspruta :-)
Det ska ju målas först med grundfärg och sen med täcklasyr!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mormor-morfar - 29 december 2015 11:11

Vilken härlig julhelg det har varit! Julaftonen gick i lugnets tecken.....bara jag och morfar - god mat och trevlig underhållning på TV.....vilsamt :) Juldagen droppade det in folk - Lova, Cecilia, Fredric och gammelmorfar kom hit. Vi åt gott och d...

Av mormor-morfar - 25 december 2015 09:38

Vi är kanske lite "Amerikaniserade" för idag ska vi fira jul! Julafton är ju egentligen bara ett datum och det spelar ju inte så stor roll vilken dag man firar den, huvudsaken är ju att man är tillsammans med familjen :) I dag kommer Cecilia, Lova,...

Av mormor-morfar - 18 december 2015 17:02

I år har jag absolut ingen stress inför julen! Klapparna var inhandlade typ den 10 december och inslagna häromdagen, julmaten handlade jag i onsdags vid 8.15 på morgonen (det var jag och typ två andra i butiken) när jag var klar hos veterinären där j...

Av mormor-morfar - 16 december 2015 12:52

"Jag heter Nisse och är snart fyra månader gammal! Jag får inte vara varken i fönstret eller på köksbordet, men det struntar jag fullständigt i, så det så!!! Sen tycker matte å husse att jag inte ska gräva ut jorden från blomkrukorna, tippa ut papper...

Av mormor-morfar - 30 november 2015 23:59

Selfies.....det är något som jag i princip aldrig brukar syssla med, men för ett tag sedan så skulle jag försöka fixa en ny bild till 4H-sidan. Jo och hur bra gick det då.....inte alls! Skulle ta en bild av mig och Zmilla, men det gick inte alls, så ...

Ovido - Quiz & Flashcards