Direktlänk till inlägg 30 oktober 2012

"Semester"

Av mormor-morfar - 30 oktober 2012 18:33

Det betyder inte ledigt från jobbet, utan ledigt från stallbygget   

I två hela veckor ska vi bara vara hemma på "vår" ö och ta det lugnt! Till helgen har vi bjudit några av våra vänner på middag och det ska bli så trevligt att slippa bygg- och målarkläderna en helg och kanske klä upp sig lite :)

Jag har lite ångest över helgens meny, men det får bli vad det blir! Hoppas bara att alla blir mätta och belåtna.


Gårdagen bjöd på strålande väder, men idag vill inte ens hunden ut!!! Det stormar och spöregnar....inte kul alls, och vår väg liknar en isgata! Nu vill jag ha lite snö så att det blir ljusare och renare.


Lägger upp några bilder från stallet, det är bara lite färg på dörrarna och galler på mellanvägg och fronter, samt galler för fönsterna som saknas nu, sen är två av boxarna helt klara :)

Sen ska det bli en box till och en liten spilta och en sadelkammare förståss, men det blir en senare historia!!!

Innertaket och ventilationen måste fixas först! Puh, det är många timmar kvar att tillbringa i Kalix :P


 




 


//M 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mormor-morfar - 29 december 2015 11:11

Vilken härlig julhelg det har varit! Julaftonen gick i lugnets tecken.....bara jag och morfar - god mat och trevlig underhållning på TV.....vilsamt :) Juldagen droppade det in folk - Lova, Cecilia, Fredric och gammelmorfar kom hit. Vi åt gott och d...

Av mormor-morfar - 25 december 2015 09:38

Vi är kanske lite "Amerikaniserade" för idag ska vi fira jul! Julafton är ju egentligen bara ett datum och det spelar ju inte så stor roll vilken dag man firar den, huvudsaken är ju att man är tillsammans med familjen :) I dag kommer Cecilia, Lova,...

Av mormor-morfar - 18 december 2015 17:02

I år har jag absolut ingen stress inför julen! Klapparna var inhandlade typ den 10 december och inslagna häromdagen, julmaten handlade jag i onsdags vid 8.15 på morgonen (det var jag och typ två andra i butiken) när jag var klar hos veterinären där j...

Av mormor-morfar - 16 december 2015 12:52

"Jag heter Nisse och är snart fyra månader gammal! Jag får inte vara varken i fönstret eller på köksbordet, men det struntar jag fullständigt i, så det så!!! Sen tycker matte å husse att jag inte ska gräva ut jorden från blomkrukorna, tippa ut papper...

Av mormor-morfar - 30 november 2015 23:59

Selfies.....det är något som jag i princip aldrig brukar syssla med, men för ett tag sedan så skulle jag försöka fixa en ny bild till 4H-sidan. Jo och hur bra gick det då.....inte alls! Skulle ta en bild av mig och Zmilla, men det gick inte alls, så ...

Ovido - Quiz & Flashcards