Direktlänk till inlägg 20 januari 2013

Nytt år!

Av mormor-morfar - 20 januari 2013 23:56

2013 - och en bra bit in på det nya året har vi hunnit redan! Tiden går så fruktansvärt fort, man hinner inte riktigt med :/

Vi har i alla fall byggt stallet i Kalix klart.....eller nästan i alla fall :) Vi höll på en hel helg hemma i garaget och svetsade och målade galler till boxarna. Vilket jobb det var!!!! Smutsigt och tråkigt, men fint blev det!

 


  



Man ser inte det långa gallret som är mellan boxarna på denna bilden, men det är i alla fall 4 meter långt och består av 42 st pinnar som är målade två varv! Totalt, med fönstergallren så blev det 97 pinnar som skulle svetsas dit och sedan målas två varv - fy sjutton vilket jobb!!!

Det är väldigt luftiga och fina boxar, två st som är 10 kvadrat och en som är 8,6 kvadrat. Sen är det minst 3,40 i takhöjd så luften därinne är jättebra med en stor ventilationstrumma mitt i stallet.



Men nu är det mesta gjort och allt är på plats. Till och med sadelkammaren har börjat ta form. Jag var upp till Kalix förra veckan och hjälpte Cecilia att inreda den. Riktigt bra blev det faktiskt, se själva.....


     


Det som är kvar att göra nu är elen och vattnet, sen ska det in en tvättmaskin och lite mer krokar och hyllor. Lite utejobb är också kvar, men det går inte göra förrän till våren/sommaren.


Vi hann även ut en härlig tur med hundarna när jag var där uppe, det är så fint nu när solen orkar över trädtopparna, man känner riktigt hur livet återvänder   


Det var inte det lättaste att få alla tre på samma bild minsann!


Nu håller vi på att packa, för snart bär det iväg till Austin, Texas! Ska hälsa på den förlorade sonen som valt att bosätta sig i "världens ände" enligt mig! Längtar....... :)


//M 








 
 
Ingen bild

Eva Carlsson

21 januari 2013 06:22

Vad ni är duktiga! Superfint blev det.

mormor-morfar

21 januari 2013 08:28

Tack! Vi är jättenöjda över resultatet :-)

 
Ingen bild

Karin

21 januari 2013 09:37

Men så fint! Vilket design stall! Ni är verkligen duktiga :)

mormor-morfar

21 januari 2013 18:55

Tack! Men det ligger också många timmar bakom :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mormor-morfar - 29 december 2015 11:11

Vilken härlig julhelg det har varit! Julaftonen gick i lugnets tecken.....bara jag och morfar - god mat och trevlig underhållning på TV.....vilsamt :) Juldagen droppade det in folk - Lova, Cecilia, Fredric och gammelmorfar kom hit. Vi åt gott och d...

Av mormor-morfar - 25 december 2015 09:38

Vi är kanske lite "Amerikaniserade" för idag ska vi fira jul! Julafton är ju egentligen bara ett datum och det spelar ju inte så stor roll vilken dag man firar den, huvudsaken är ju att man är tillsammans med familjen :) I dag kommer Cecilia, Lova,...

Av mormor-morfar - 18 december 2015 17:02

I år har jag absolut ingen stress inför julen! Klapparna var inhandlade typ den 10 december och inslagna häromdagen, julmaten handlade jag i onsdags vid 8.15 på morgonen (det var jag och typ två andra i butiken) när jag var klar hos veterinären där j...

Av mormor-morfar - 16 december 2015 12:52

"Jag heter Nisse och är snart fyra månader gammal! Jag får inte vara varken i fönstret eller på köksbordet, men det struntar jag fullständigt i, så det så!!! Sen tycker matte å husse att jag inte ska gräva ut jorden från blomkrukorna, tippa ut papper...

Av mormor-morfar - 30 november 2015 23:59

Selfies.....det är något som jag i princip aldrig brukar syssla med, men för ett tag sedan så skulle jag försöka fixa en ny bild till 4H-sidan. Jo och hur bra gick det då.....inte alls! Skulle ta en bild av mig och Zmilla, men det gick inte alls, så ...

Ovido - Quiz & Flashcards