Direktlänk till inlägg 26 oktober 2013

Senhöst på ön

Av mormor-morfar - 26 oktober 2013 12:43

Vi är snart inne i november.....den månaden på året som jag ogillar allra mest! Det är bara grått och trist, kallt och eländigt. Man fryser oavsett hur mycket man än klär sig!

Det är förmodligen för att luften härute är lite fuktigare än vanligt eftersom havet fortfarande är öppet men bara håller sisådär 5+....alltså inte badtemp....för de flesta alltså - kolla här:


Sex älgar kom simmandes mot vårt hus i veckan! Ser ut som fem på bilden, men en gömmer sig bakom den andra från höger, det var den med horn....lite blyg kille kanske 

Ganska söta var de när de kom simmandes tätt tillsammans :) Lite vatten fick de nog i sina stora öron, för de skakade på huvudet hela tiden.

Jag trodde först att det var en båt som var ute på havet, tog fram kikaren för att kolla vad det var för en konstig farkost och såg ju då att det var en flock älgar.

Försökte fånga dem på bild ute på havet, men eftersom jag inte äger någon systemkamera utan bara en vanlig digital liten sak så blev dom bara en liten "flugskit" på bilden! Fick vänta tills de kommit närmare för att överhuvudtaget se vad bilden föreställde :D


Dom klev upp på stranden alldeles intill vårt hus och traskade iväg till vassen för att käka litegrann innan dom älgade med stora kliv in i skogen och försvann.

Zmilla var inne som tur var, men hon blev alldeles tokig när hon fick gå ut någon timme senare och kände vittringen efter älgarna. Rusade runt som en tok med nosen i backen, men insåg rätt snabbt att dom var borta för länge sedan!


//M 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mormor-morfar - 29 december 2015 11:11

Vilken härlig julhelg det har varit! Julaftonen gick i lugnets tecken.....bara jag och morfar - god mat och trevlig underhållning på TV.....vilsamt :) Juldagen droppade det in folk - Lova, Cecilia, Fredric och gammelmorfar kom hit. Vi åt gott och d...

Av mormor-morfar - 25 december 2015 09:38

Vi är kanske lite "Amerikaniserade" för idag ska vi fira jul! Julafton är ju egentligen bara ett datum och det spelar ju inte så stor roll vilken dag man firar den, huvudsaken är ju att man är tillsammans med familjen :) I dag kommer Cecilia, Lova,...

Av mormor-morfar - 18 december 2015 17:02

I år har jag absolut ingen stress inför julen! Klapparna var inhandlade typ den 10 december och inslagna häromdagen, julmaten handlade jag i onsdags vid 8.15 på morgonen (det var jag och typ två andra i butiken) när jag var klar hos veterinären där j...

Av mormor-morfar - 16 december 2015 12:52

"Jag heter Nisse och är snart fyra månader gammal! Jag får inte vara varken i fönstret eller på köksbordet, men det struntar jag fullständigt i, så det så!!! Sen tycker matte å husse att jag inte ska gräva ut jorden från blomkrukorna, tippa ut papper...

Av mormor-morfar - 30 november 2015 23:59

Selfies.....det är något som jag i princip aldrig brukar syssla med, men för ett tag sedan så skulle jag försöka fixa en ny bild till 4H-sidan. Jo och hur bra gick det då.....inte alls! Skulle ta en bild av mig och Zmilla, men det gick inte alls, så ...

Ovido - Quiz & Flashcards