Direktlänk till inlägg 9 december 2014

Länge sedan!

Av mormor-morfar - 9 december 2014 18:10

Nu var det väldigt länge sedan jag uppdaterade bloggen! Vet inte riktigt vad jag ska skylla på, men den supervarma sommaren är ju en av anledningarna till att jag inte har suttit vid datorn. Sen är det ren och skär slöhet från min sida....sorry!


I alla fall så har det hänt väldigt mycket sen sist (fattas bara annat, så länge sen det var som jag bloggade), så jag vet inte riktigt var jag ska börja :P


Sommaren har ju varit helt fantastisk! Vi har varit på flera långa turer med lilla snipan, bl a ända upp till Seskarö tillsammans med älskade Lova, Fredric och Cecilia, vi har äntligen kommit oss ner till Jävre och besökt Karina och Glenn på deras "nya" stuga (som dom har ägt i typ fyra/fem år redan - skäms på oss!), och vi har varit runt Piteå och Luleå skärgård och hittat massor med "smultronställen"! Bra att veta inför nästa säsong. Längtar redan!

Lova sa till mig härom dagen att hon minsann längtade tills hon skulle få åka med oss i båten och sova i den.....kul att hon vill följa!


Hösten har inte varit speciellt spännande.....vi har börjat jobba med Fredric och Cecilias nya kök, men annars har det inte hänt så mycket. Morfar har jobbat borta mest hela hösten, och fortfarande är han väldigt borta av och till (tolka det hur ni vill!) ;P


Jag måste bara få berätta om min alldeles underbara dag idag........träffade en kär gammal vän idag (inte såååå gammal i ålder, men vi har känt varandra sedan 8-års ålder, så det blir några år faktiskt!)

Vi åt lunch tillsammans på ett mysigt café och sedan så åkte vi och kikade på hennes konstutställning. Det bar sig inte bättre än att jag köpte två helt underbara tavlor....naturligtvis med temat HAV! Vad annars.....jag älskar havet! Tur för mig att det inte var de största tavlorna på utställningen - otur för henne :D Jag är nöjd och det är hon säkert också :) Har hittat en speciell plats här hemma för de underbara tavlorna! Detta blir min alldeles speciella julklapp till mig själv   


I kväll skulle jag börja fixa till en del beställningar som jag har på skyltar till boxdörrar (för hästar) och jag började naturligtvis med att grundmåla skyltarna och sedan så målade jag dem med kolsvart lackfärg..... upptäckte sent om sider att lackfärgen hade droppat......på luckan till diskmaskinen! En kolsvart lååååååång rand av lackfärg, ooooops :s, men jag tror att jag fick bort det mesta av färgen! Åja, lite skavanker har ingen dött av :D Vem märker det om hundra år?????


Nu slappa framför TV:n en stund innan kvällsprommisen med vovven och sen hopp i säng!

Höres senare!


//M


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mormor-morfar - 29 december 2015 11:11

Vilken härlig julhelg det har varit! Julaftonen gick i lugnets tecken.....bara jag och morfar - god mat och trevlig underhållning på TV.....vilsamt :) Juldagen droppade det in folk - Lova, Cecilia, Fredric och gammelmorfar kom hit. Vi åt gott och d...

Av mormor-morfar - 25 december 2015 09:38

Vi är kanske lite "Amerikaniserade" för idag ska vi fira jul! Julafton är ju egentligen bara ett datum och det spelar ju inte så stor roll vilken dag man firar den, huvudsaken är ju att man är tillsammans med familjen :) I dag kommer Cecilia, Lova,...

Av mormor-morfar - 18 december 2015 17:02

I år har jag absolut ingen stress inför julen! Klapparna var inhandlade typ den 10 december och inslagna häromdagen, julmaten handlade jag i onsdags vid 8.15 på morgonen (det var jag och typ två andra i butiken) när jag var klar hos veterinären där j...

Av mormor-morfar - 16 december 2015 12:52

"Jag heter Nisse och är snart fyra månader gammal! Jag får inte vara varken i fönstret eller på köksbordet, men det struntar jag fullständigt i, så det så!!! Sen tycker matte å husse att jag inte ska gräva ut jorden från blomkrukorna, tippa ut papper...

Av mormor-morfar - 30 november 2015 23:59

Selfies.....det är något som jag i princip aldrig brukar syssla med, men för ett tag sedan så skulle jag försöka fixa en ny bild till 4H-sidan. Jo och hur bra gick det då.....inte alls! Skulle ta en bild av mig och Zmilla, men det gick inte alls, så ...

Ovido - Quiz & Flashcards